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COVID Impfung und Biologicals

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Psoriasis and Smoking

The Negative Effects of Smoking with Psoriasis

Psoriasis is a common autoimmune disease involving the skin and joints. 

Smoking isn’t the only preventable risk factor for psoriasis, though it’s a big one.

Other factors include:

  • obesity
  • alcohol consumption
  • significant stress
  • genetic predisposition, or family history

Family history can’t be changed. You can stop smoking, though, even if you think you can’t. If you do, there’s a good chance your psoriasis risk or severity might just decrease with your smoking frequency

Erhöhtes Psoriasis-Risiko bei Rauchern

Rauchen erhöht das Risiko, an Schuppenflechte zu erkranken. Um das wissenschaftlich zu untermauern, haben Forscher aus den USA und Kanada 78.532 weibliche Raucher und Nichtraucher untersucht. Alle waren anfangs zwischen 25 und 42 Jahre alt. Die ersten Befragungen liefen im Jahr 1989. Bei 887 Teilnehmerinnen trat die Psoriasis in den folgenden 14 Jahren auf.

Verglichen mit Frauen, die niemals geraucht hatten, war das Risiko, an Schuppenflechte zu erkranken, bei den Ex-Raucherinnen um 37 Prozent höher. Bei den „aktiven“ Raucherinnen lag das Risiko sogar um 78 Prozent höher.

Wer jetzt spontan das Rauchen sein lässt, handelt immer richtig, ist aber aus dem Risiko nicht entlassen. Auf das Risiko-Level der Nichtraucher kommt ein Ex-Raucher erst nach 20 Jahren.

Aber auch das Passivrauchen während der Schwangerschaft oder Kindheit erhöht das Risiko, an einer Schuppenflechte zu erkranken.

Die Wissenschaftler glauben, dass die Gifte in Zigaretten auf die Stellen des Immunsystems wirken, die mit der Schuppenflechte in Verbindung gebracht werden.

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SHQA Academy 2021– onlinedoctor, my journey, my lessons

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COVID –Allergieimpfung 2021

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Der Hautkrebs Selbstcheck

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Recognizing skin cancer – 2 simple steps

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Pustulose (Dyshidrose) und Rauchen

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Aktinische Keratose (AK) 2021 – was ist neu ?

The tubulin polymerization and Src kinase signaling inhibitor tirbanibulin is being investigated as a topical treatment for actinic keratosis, a precursor of squa- mous-cell carcinoma.

A total of 702 patients were enrolled in the two trials (351 patients per trial). Complete clearance in trial 1 occurred in 44% of the patients (77 of 175) in the tirbanibulin group and in 5% of those (8 of 176) in the vehicle group (difference, 40 percentage points; 95% confidence interval [CI], 32 to 47; P<0.001); in trial 2, the percentages were 54% (97 of 178 patients) and 13% (22 of 173), respectively (difference, 42 percentage points; 95% CI, 33 to 51; P<0.001). The percentages of patients with partial clearance were significantly higher in the tirbanibulin groups than in the vehicle groups. At 1 year, the estimated percentage of patients with recurrent lesions was 47% among patients who had had a complete response to tirbanibulin. The most common local reactions to tirbanibulin were erythema in 91% of the patients and flaking or scaling in 82%. Adverse events with tirbanibulin were application-site pain in 10% of the patients and pruritus in 9%, all of which resolved.

N Engl J Med 2021;384:512-20.
DOI: 10.1056/NEJMoa2024040

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ANCA Vaskulitis

The C5a receptor inhibitor avacopan is being studied for the treatment of antineu- trophil cytoplasmic antibody (ANCA)–associated vasculitis.

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COVID Impfung und Allergien ?

Hier die aktuellen News zu diesem Thema 2021 – Fazit: sehr, sehr selten